Home ABOUT Stuff Facebook Twitter +Follow

Selamat berpuasa :)
p/s: Google image

Selamat berpuasa pada bulan Ramadhan :) Maaflah sebab lambat post, blog baru siap di edit dan diperbaharui. Kepada umat Islam jangan tak puasa pulak tapi bagi kaum perempuan di maafkan sebab ABC. What that? Kalau tu pun awak tak tahu pergi masuk tadika balik lerr. That mean is ALLAH bagi cuti. Orang perempuankan ada cuti khas setiap bulan. Kaum adam je tak ada cuti so tak boleh mengelat dari puasa okey? Kalau tak you hello-2 lah dengan ALLAH bagitahu alasan yang paling tak munasabah korang tu.  Jangan tahu nak beli baju raya and duit raya je tapi puasa pun tak penuh.

Heyy, orang perempuan tak puasa pun nati kena ganti jugak okey? Puasa ni bukan untuk suka-2 tapi untuk kita sama-2 merasa derita yang ditanggung orang yang kurang bernasib baik. Korang kena ingat puasa tanpa buat amalan wajib sama je dengan korang tak berpuasa. Solat 5 wantu wajib dan lebih afdal buat solat tarawih. Okey anak-2 yang paling penting jangan lupa baca niat puasa. Jom kita nyanyi ramai-2 *nyanyi sendiri dalam hati* Saya cuma nak ingat je tapi yang penting bukan ustazah okey kawan-2. Sebab puasa ni bukan sekadar menahan diri dari lapar dan dahaga tapi tahan nafsu dan mendekatkan diri kepada Sang Pencipta kita.

ALLAH tu maha adil. Dia takkan sesekali menyeksa hambanya tanpa sebab. Dahlah, panjang sangat pulak Awok membebel. Apa yang ingin awok ucapkan adalah SELAMAT BERPUASA DAN SELAMAT BERAYA kepada semua umat Islam. Walaupun lambat yang penting awok ucap kepada semua. Peace yoo *ala-2 Ac Mizal*

← New

Created by ctridzana